mandag den 30. marts 2015

Teater

Så er det tid til lidt, Teater. Et skuespil som udspiller sig i den socialsurrealistiske virklighed, derude.



Stykket er en mange akter og spilles i flere lag, dag efter dag, uge efter uge, og sågar år efter år, og sikkert også frem til menneskerne har slået hinanden ihjel, i sidste akt.

Aktørerne, skuespillerne spiller deres roller med stor indlevelse og engagement, alle i deres kamp og mål, for et bedre samfund, og alt efter hvor de nu befinder sig i hierarkiet i øjeblikket.

Jeg er vokset op i en tid med Make love, not war, hvor religion så også spillede en beskeden rolle i samfundet, ihvertfald der hvor jeg befandt mig.
Helt anderledes er det i dag, hvor islam tuder og larmer som en damper der er gået på grund, og bedre er det ikke blevet, tværtimod, Make war, not love, og så er jeg den, som er hoppet overbord.

Maleriet er en olie på hørlærred, måler 70cm. - 45cm. og lakeres om 3-4 m¨åneder.



2 kommentarer:

  1. hej der :), og jo synes også at det er et af de bedre :).Et prekært emne, men endnu et som jeg måtte male, også da kunstnere går rundt om glasbutikken uden at skildre den.
    Ejendommen er et tidligt billede, som jeg også holder meget af, specielt da jeg jo er flyttet fra Himmelsatelieret.
    Dejligt, lige at høre fra dig :)

    SvarSlet
  2. lakeret og det blev så lækkert :)

    SvarSlet